Kennisbank
123-webhost > Kennisbank overzicht

Zoeken:


Waarom krijgt mijn correspondent een mailtje 'Email blocked by...' retour?

Antwoord Wanneer uw correspondent na het verzenden van een email een mailtje retour ontvangt met daarin de melding 'Email blocked by' - gevolgd door de naam van een spamlist - wil dit zeggen dat de mailserver waarlangs de email werd verstuurd op een blacklist staat wegens spamverzending. Mailservers die regelmatig grote hoeveelheden spammails verzenden worden automatisch op een dergelijke blacklist geplaatst om verder spammisbruik te voorkomen.

Net zoals bij de meeste andere providers/webhosts maken ook onze mailservers gebruik van de grootste spamlists om email van bekende spambronnen te weren: Spamhaus, Spamcop, Barracuda en CBL en additionele lists waaronder UCEPROTECT, Spamrats, Truncate en SEM. Iedere inkomende email wordt voor aflevering gecheckt op spamlisting.

Zodra de verzendende mailserver voorkomt op één of meerdere van voornoemde blacklists wordt de email automatisch geblokkeerd tot de bewuste mailserver opnieuw van de blacklist is. U kunt uw correspondent eventueel vragen zijn/haar provider te contacteren met de vraag de geblackliste mailserver te laten 'delisten'. Alternatief kan ook gewacht worden tot de mailserver vanzelf weer van de blacklist verdwijnt. Dit gebeurt over het algemeen zodra de mailserver enkele uren geen spam meer heeft verzonden.

Meer info over de gebruikte spamlists vindt u terug op hun respectievelijke websites:

- Spamhaus: www.spamhaus.org
- Spamcop: www.spamcop.net
- Barracuda: www.barracudacentral.org/rbl
- CBL: cbl.abuseat.org
 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Artikel details
Artikel ID: 55
Categorie: Email
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 3.7/5.0 (3)

 
« Ga terug



Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy Policy | Prijzen in euro en exclusief btw tenzij anders vermeld.