Kennisbank
123-webhost > Kennisbank overzicht

Zoeken:


» Categorie: Email  (Ga terug)

» Artikelen in deze categorie:


 
 Hoeveel emailadressen of mailboxen kan ik aanmaken? Artikel beoordeeld 3.4/5.0
U kunt in het controlpanel van uw hostingaccount een onbeperkt aantal emailadressen aanmaken, zowel wat betreft mailboxen (pop3-accounts) als emailforwarders.
 Ondersteunen jullie ook IMAP? Artikel beoordeeld 4.1/5.0
Onze mailservers ondersteunen zowel POP als IMAP, voor beiden gelden dezelfde instellingen op het poortnummer van de inkomende mailserver na: 110 bij gebruik van POP, 143 indien IMAP wordt gebruikt. ...
 Wat is het poortnummer voor de uitgaande email (SMTP)? Artikel beoordeeld 3.7/5.0
Voor de uitgaande email (SMTP) kunt u poort 25 gebruiken in combinatie met mail.uwdomeinnaam.nl. Vaak wordt deze poort echter geblokkeerd door uw internetprovider. In dat geval kunt u gebruik maken va...
 Hoe maak ik emailadressen (POP/IMAP-accounts) aan? Artikel beoordeeld 2.9/5.0
1. Log in in het DirectAdmin-controlpanel. 2. Kies voor 'POP/IMAP email-accounts'. 3. Klik op 'Nieuw emailaccount aanmaken'. 4. Vul de gewenste alias en wachtwoord in en klik tenslotte op 'Aanmaken...
 Wat is de gebruikersnaam van mijn emailadres? Artikel beoordeeld 3.7/5.0
De gebruikersnaam is altijd het volledige emailadres. Gebruikt u het emailadres info@domeinnaam.nl, dan is dat ook uw gebruikersnaam.
 Hoe kan ik mijn email in Windows Mail instellen? Artikel beoordeeld 3.4/5.0
De te volgen stappen om handmatig een emailaccount aan te maken in Windows Mail: 1. Kies in Windows Mail in het menu 'Extra' voor de optie 'Accounts'. 2. Kies voor toevoegen -> E-mailaccount...
 Hoe kan ik mijn email in Windows Mail (Windows 8) instellen? Artikel beoordeeld 3.4/5.0
1. Klik op Accounts en daarna op 'Voeg een account toe'. 2. Selecteer Ander account. 3. Kies bij Soort Account voor IMAP en klik op 'Verbinding maken'. 4. Vul bij 'Jouw Overige-account' het volledig...
 Hoe kan ik mijn email in de Windows 10 Mail App instellen? Artikel beoordeeld 4.1/5.0
1. Open de Windows 10 mail app en klik onderin het scherm op het tandwieltje 'Instellingen'. 2. Klik op Accounts beheren en vervolgens op Account toevoegen. 3. Scroll volledig naar beneden en klik o...
 Hoe kan ik mijn email in Outlook 2007 instellen? Artikel beoordeeld 3.9/5.0
1. Klik in de werkbalk op Extra en selecteer Accountinstellingen. 2. Klik in de tab E-mail op de knop Nieuw. 3. Kies bij 'Nieuwe e-mailaccount toevoegen' voor Microsoft Exchange, POP3, IMAP...
 Hoe kan ik mijn email in Outlook 2010 instellen? Artikel beoordeeld 3.4/5.0
1. Klik in de werkbalk op Bestand en selecteer Info. 2. Klik op Account toevoegen.3. Kies de optie Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren en klik op 'V...
 Hoe kan ik mijn email in Outlook 2013 of Outlook 2016 instellen? Artikel beoordeeld 3.2/5.0
1. Klik in de werkbalk op Bestand en selecteer Info. 2. Klik op Account toevoegen.3. Kies de optie Handmatige instelling of extra servertypen en klik ...
 Hoe kan ik mijn email in Mac Mail (OS X) instellen? Artikel beoordeeld 3.2/5.0
1. Open Apple Mail en ga naar 'Voorkeuren'. 2. In het venster dat verschijnt, klikt u op 'Account'. Door op het '+ teken' te klikken kunt u een nieuw emailaccount toevoegen. 3. In het venster dat ve...
 Hoe kan ik mijn email in Mac Mail (Yosemite) instellen? Artikel beoordeeld 3.9/5.0
1. Open Apple Mail en ga naar 'Voorkeuren'. 2. In het venster dat verschijnt, klikt u op 'Account'. Door op het '+ teken' te klikken kunt u een nieuw emailaccount toevoegen. Kies voor de optie 'Voe...
 Ik kan wel email ontvangen maar niet verzenden. Artikel beoordeeld 3.1/5.0
Wanneer u wel email kunt ontvangen, maar niet kunt verzenden, dan is de kans groot dat uw internetprovider de standaard uitgaande mailpoort 25 blokkeert. Vele internetproviders doen dit om meer contro...
 Hoe kan ik mijn email online bekijken (webmail)? Artikel beoordeeld 4.0/5.0
U kunt wereldwijd uw email verzenden en ontvangen via één van de beschikbare webmailprogramma's. Deze zijn benaderbaar via het controlpanel of via de onderstaande links: • http://www.mijndomein...
 Hoe maak ik een emailforwarder naar een ander emailadres aan? Artikel beoordeeld 4.4/5.0
1. Log in in uw controlpanel 2. Kies bij 'Email Management' voor 'Email-forwarders' 3. Kies voor 'Nieuwe email-forwarder aanmaken' 4. Vul de nodige gegevens in en druk op 'Creeer' De forwarder i...
 Kan ik een email laten forwarden naar meerdere emailadressen? Artikel beoordeeld 3.0/5.0
Het is mogelijk een email laten te forwarden naar meerdere emailadressen. In dat geval geeft u bij 'Doel-emailadres' de verschillende emailadressen op waarnaar de mail moet geforward worden, gescheide...
 Hoe maak ik een email-autoresponder aan? Artikel beoordeeld 4.0/5.0
1. Log in in uw controlpanel. 2. Kies bij 'Email Management' voor 'Autoresponders'. 3. Kies voor 'Nieuwe autoresponder aanmaken'. 4. Vul bij 'Responderadres:' het emailadres in waarop u de autoresp...
 Hoe kan ik een autoresponder gebruiken i.c.m. mijn webformulier? Artikel beoordeeld 4.0/5.0
De autoresponder-functie in het controlpanel werkt enkel wanneer iemand rechtstreeks naar uw emailadres mailt. Indien u een autoresponder wenst te gebrui...
 Kan ik ook emailaccounts of -forwarders aanmaken voor domeinpointers? Artikel beoordeeld 4.6/5.0
U kunt geen aparte emailadressen aanmaken voor een domeinpointer, doch alle emailaliassen die worden aangemaakt voor het hoofddomein zullen ook automatisch werken voor de domeinpointer. Indien u du...
 Wat is IMAP? Artikel beoordeeld 4.6/5.0
IMAP staat voor 'Internet Message Access Protocol' en is een protocol voor het synchroniseren van e-mail. Het voordeel van het gebruik van IMAP is dat u rechtstreeks op de mailserver werkt en al uw ...
 Hoe kan ik de quota (grootte) van een mailbox instellen of wijzigen? Artikel beoordeeld 3.7/5.0
U kunt de quota (grootte) van een mailbox instellen in het controlpanel: 1. Log in in het controlpanel 2. Kies bij 'Email Management voor 'POP3 email-accounts' 3. Klik naast het emailadres op 'Change...
 Wordt mijn email beschermd tegen virussen en spam? Artikel beoordeeld 4.0/5.0
Alle emailberichten die via onze mailservers worden ontvangen worden voor aflevering automatisch uitvoerig gescand op mogelijke virussen en spam. Ook de bron van de afzender wordt gescreend aan de han...
 Wat kan ik zelf doen om de ontvangst van spam te voorkomen? Artikel beoordeeld 3.7/5.0
Onze servers zijn standaard voorzien van stevige spamfilters die het grootste deel van de spammails blokkeert nog voor ze uw mailbox bereiken. Daarnaast kunt u zelf ook nog verschillende extra spamfil...
 Een spammer misbruikt een emailadres van mij. Kan ik hier iets tegen doen? Artikel beoordeeld 4.2/5.0
Spammers maken om voor de hand liggende redenen nooit gebruik van hun eigen emailadres bij het verzenden van hun spammails. Zij gebruiken steevast emailadressen van anderen zodat enerzijds niemand hun...
 Waarom krijgt mijn correspondent een mailtje 'Email blocked by...' retour? Artikel beoordeeld 3.7/5.0
Wanneer uw correspondent na het verzenden van een email een mailtje retour ontvangt met daarin de melding 'Email blocked by' - gevolgd door de naam van een spamlist - wil dit zeggen dat de mailserver ...
 Ik krijg de foutmelding '550 Authentication required' bij het verzenden van email. Artikel beoordeeld 2.8/5.0
De foutmelding '550 Authentication required' wil zeggen dat uw mailprogramma zich eerst moet aanmelden op de mailserver met uw login en wachtwoord vooraleer email kan worden verzonden. Zonder deze aan...
 Ik krijg de foutmelding 'Unrouteable address' bij het verzenden van mijn emails. Artikel beoordeeld 3.4/5.0
Indien u gebruik maakt van mail.uwdomeinnaam.nl als uitgaande mailserver en na het verzenden van een groot aantal emails de foutmelding 'Unrouteable address' of 'You have reached your message limit' k...
 Hoe voorkom ik dat iedereen mailtjes kan verzenden naar mijn mailinglist? Artikel beoordeeld 3.7/5.0
Indien u de standaardinstellingen gebruikt van de mailinglist is het voor iedereen mogelijk mailtjes hiernaar te verzenden, wat niet altijd wenselijk is. Dit kan opgelost worden in enkele eenvoudige s...
 Ik ben het wachtwoord van mijn emailaccount kwijt/vergeten. Wat nu? Artikel beoordeeld 3.0/5.0
Indien u het wachtwoord van een zelf aangemaakt emailaccount vergeten of kwijt bent, dan kunt u dit wachtwoord wijzigen in het controlpanel: 1. Log in in het DirectAdmin-controlpanel van uw hosting...
 Kan ik gebruik maken van catch-all email? Artikel beoordeeld 3.7/5.0
U kunt een catch-all emailadres instellen in het controlpanel door bij 'Email Management' te kiezen voor 'Catch all-email' en daar de derde optie 'Adres:' te selecteren. Alle email bestemd voor niet b...
 Mijn mailscript werkt niet. Hebben jullie een alternatief? Artikel beoordeeld 4.0/5.0
U kunt in dat geval gebruik maken van een PHP emailscript waarmee u uw emailformulieren makkelijk kunt aanpassen om ze werkend te krijgen. Download het php formulier ...
 Kan ik een eigen mailserver gebruiken en hoe moet ik dit instellen? Artikel beoordeeld 3.7/5.0
Het is mogelijk gebruik te maken van een eigen mailserver (exchange server). Om email te forwarden gaat u als volgt te werk: 1. Log in in het controlpanel. 2. Klik op 'DNS-beheer'. 3. Verwijder...
 Hoe kan ik mijn emailverkeer via Google Apps (G Suite) laten verlopen? Artikel beoordeeld 4.0/5.0
Het is mogelijk uw emailverkeer via Google Apps (G Suite) te laten verlopen. Hiervoor volgt u onderstaande stappen: 1. Log in in het controlpanel. 2. Klik bij 'E-mail Management' op 'MX records'. 3. ...
 Hoe kan ik mijn bestaande emailaccount migreren bij een verhuizing? Artikel beoordeeld 4.6/5.0
Bij het verhuizen van uw domeinnaam en website is het vaak de bedoeling dat uw e-mail meeverhuisd wordt, bij voorkeur in dezelfde mappenstructuur als in uw huidige emailaccount. De oplossing hiervoor ...
 Alle berichten in de inbox zijn verdwenen. Wat nu? Artikel beoordeeld 5.0/5.0
Wanneer u gebruik maakt van IMAP en de berichten uit de inbox plots niet meer kan inzien en/of u geen nieuwe mail ontvangt, dan wijst dat erop dat de diskruimte van uw hostingpakket volledig opgebruik...
 Geforwarde email wordt niet altijd afgeleverd of als spam uitgefilterd. Artikel beoordeeld 5.0/5.0
Steeds vaker wordt door mailservers een extra controle uitgevoerd op het SPF-record van de verzendende domeinnaam bij het afleveren van email. Een SPF-record maakt deel uit van de dns-zone van een dom...
 


Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy Policy | Prijzen in euro en exclusief btw tenzij anders vermeld.